Del 5 al 8 de desembre se celebrarà a Berga la 38a edició de l’Aplec Excursionista dels Països Catalans, enguany sota l’organització del Centre Excursionista de Catalunya. Excursions, visites culturals, conferències i actes diversos aplegaran excursionistes d’arreu dels Països Catalans durant tres dies a la capital del Berguedà.
Trobareu el programa dels actes i tota la informació de l’aplec al web del CEC o bé clicant aquí. A hores d’ara, encara queden disponibles 649 places. Podeu inscriure-us personalment al CEC (Paradís, 12, Barcelona), per telèfon, trucant de dilluns a divendres al 933 152 311 o a través del lloc web.
Aquesta és una imatge del pòster que serveix d’emblema de l’aplec:
La simbologia del Pi de les Tres Branques, en una fotografia feta l’any 1905 per Cèsar August Torras, quan l’abre encara era viu i esplendorós, lliga perfectament amb Berga, però també amb el Tricentenari, amb el nacionalisme català i la celebració d’aplecs excursionistes. En un apunt del blog de Ferran Alexandri s’explica comes va fer aquest pòster.
En aquest Aplec i concretament en l’acte de Berga, vaig donar-hi una conferència, que vaig donar-vos per escrit, perquè vareu dir-me que la publicariau a la revista Montanya. No he tingut cap més noticia vostra. No crec que s’hagi publicat i no em dol pas, però crec que em mereixia alguna informació de la vostra part.
Josep Noguera. Doctor en Història Contemporània. U. B.
M'agradaM'agrada